Vindtunnelen er stedet, hvor Volkswagen fintuner biler som vores ID.7 for at optimere aerodynamikken og gøre den så effektiv og støjsvag som muligt.
Optimal aerodynamik er en af årsagerne til, at Volkswagens fuldelektriske flagskib er super effektiv og nøjsom med strømmen. Luftmodstandskoefficienten er så lav som 0,23 (afhængigt af udstyret). ID.7’s gode aerodynamik er blandt andet opnået ved en lav front, en flydende overgang til motorhjelmen og en coupé-lignende taglinje.
Den anden vigtige årsag til ID.7’s lave strømforbrug er den højeffektive og stærke elmotor, kendt som "APP550". Den er integreret i bagakslen og gør det muligt for ID.7 Pro S* at levere et lavt forbrug på 13,8 kWh/100 km i den officielle WLTP-cyklus. Alligevel accelererer den store ID.7 fra stående til 100 km/t på kun 6,6 sekunder, hvis det er nødvendigt.
Vidste du at...
Volkswagens testfaciliteter i Wolfsburg er blandt de mest moderne simulerings- og testcentre i verden. Her kan man simulere vindhastigheder på op til 250 km/t, temperaturer fra minus 30 til plus 60, sol, vind og regn. Volkswagens ingeniører og designere finder herinde vejen til høj effektivitet og lavt støjniveau i interiøret. Her blæser i svarene – i bogstaveligste forstand – i vinden.
Læs mere
ID.7 Pro Style S - Kombineret strømforbrug 13,8 kWh/100 km; CO2-emissioner ved blandet kørsel 0 g/km; CO2-klasse: A